Nowe wiadomości

  • Czy żarówki ksenonowe lepiej działają w nocy?

    Artykuł odpowiada na pytanie jakiego oświetlenia używać po zmroku

    czytaj więcej

Jak polubić ćwiczenia?

Zasada wydaje się dość prosta – szybciej zgubimy zbędne kilogramy, jeśli tylko polubimy wybraną przez nas dyscyplinę sportu, ponieważ ćwiczenia będziemy wykonywali z większym zaangażowaniem i zdecydowanie częściej. Dopasowując ćwiczenia dla siebie, nie będziemy czuli się zmuszeni do ćwiczeń, a trening będziemy traktowali jako rozrywkę i rodzaj relaksu. Warto więc wybrać odpowiednią dla nas dyscyplinę, a oprócz tego wprowadzić kilka zasad, które zdecydowanie uproszczą nam przeżycie codziennego treningu.

Po pierwsze warto wyznaczyć sobie konkretny cel, np. chcę wyrzeźbić brzuch, chcę schudnąć 5 kilogramów, chcę przebiec 15 kilometrów. Dzięki wyznaczeniu celu, łatwiej zobaczymy rezultaty ćwiczeń. Coraz lepsze wyniki będą także motywacją do dalszych ćwiczeń.

Po drugie, ćwicz razem ze znajomymi lub chłopakiem. Przez to trudniej będzie Ci się wymigać od wyznaczonych godzin. Może warto także wykupić pakiet na siłowni, być może utrata gotówki zmotywuje się do skorzystania z pakietu wejść do klubu fitness?

Po trzecie motywuj się. Warto ściągnąć na telefon aplikacje, które będą notowały twoje wyniki, dzięki czemu z łatwością zauważysz postęp i jeszcze bardziej zmotywujesz się do ćwiczeń.

Po czwarte ustal rytuał treningowy. Ćwicz zawsze o tej samej godzinie, zdecyduj czy łatwiej zmotywować ci się do ćwiczeń rano czy wieczorem. Pozwól organizmowi złapać rytm ćwiczeń. Zobaczysz, że po pewnym czasie, on także będzie motywował cię do codziennego ruchu.

Pamiętaj żeby nie narzekać na brak czasu, do wyboru masz niezwykle krótkie, a intensywne ćwiczenia takie jak trening tabata, czy trening 5 razy 5, które zajmują od 4 do 25 minut i gwarantują oszałamiające efekty. Treningi te bazują na intensywnym spalaniu i skutkują ogólnym podkręceniem naszego metabolizmu, dzięki czemu organizm spala kalorie jeszcze kilka godzin po treningu!

Połóż nacisk na kompleksową zmianę w swoim życiu. Same ćwiczenia mogą czasami nie wystarczyć, dlatego warto zmienić także nasze nawyki żywieniowe. Zrezygnuj z fast-foodów, oraz wszelkiej przetworzonej żywności, słodycze możesz zastąpić owocami i miodem. Pamiętaj także o piciu co najmniej 2 litrów wody dziennie oraz o regularnych porach posiłków.

Aby ćwiczenia nie nudziły ci się zbyt szybko warto przygotować sobie co najmniej trzy alternatywne zestawy ćwiczeń tak, aby nie znudzić się zbyt szybko swoimi ulubionym treningiem.

Nie warto także zniechęcać się małymi upadkami, np. ominięciem jednego, czy dwóch treningów. Po takiej przerwie powinniśmy wrócić do punktu na którym skończyliśmy.